Hi Bloggers!!~.. Thanks for visiting my blog.. I hope you have a great day!!~.. xoxo, Effa CuRio

♥ Adorable Followers ♥

Monday, July 18, 2011

Ku Patah Hati.. OPPS!!~

Assalamualaikum wbt & Hye!!~

Tajuk entry macam patah hati bercinta je kan.. hehehehe.. bukan patah hati sebab itu okay.. ni nak story ni.. =)

LAYANNN....

Hari jumaat yang lepas, ada la satu company ni call.. Miss R tanya boleh dtg interview tak pada hari isnin.. so, aku pun jawab la dengan sopan dan bagitahu bahawasanya aku akan call balik hari isnin tu.. dia setuju.. ngeeeeee..

 Pada mulanya macam xnak pergi sebab jauh la plak kan.. xde transport lagi.. but then teringat ade sorang memberku miss iQa yang sgt baik hati duduk kat Ampang.. Ku sms die semalam utk mintak tolong dan dia boleh tolong menjemputku kat LRT Ampang... =))

So, hari ini (18/07/2011) aku pergi la interview kat Ampang tu.. ku bertolak dari rumah dalam pukul 8 lbh.. sampai kat stesyen komuter seksyen 19, shah alam dalam kul 9 pagi macam tu.. Aku pun terus je beli tiket...  dan komuter sampai tepat pada waktunya.. hehehehe.. Penuh bersemangat aku nak pergi interview kali ni.. selalunya xde la semangat macam ni kan.. Sampaikan aku dapat tempat duduk dlm komuter pun aku baik hati bangun bila nampak seorang makcik ni.. kesian tgk die berdiri.. baik tak aku??.. perasan lebih cik Effa CuRio ni kan..  So, setibanya di KL Sentral aku pun call la Miss R tu.. Aku cakap aku nak datang interview hari ni.. Dia pun jawab okay dan bagitahu interview pukul 2.. lepas tu 2.30 ptg plak.. Aku pun mengiakan aje..

Tapi masa tu baru pukul 9 lebih.. aku pun beli plak tiket Putra LRT ke Masjid Jamek.. Sampai sana aku pun nak beli la tiket Star LRT Ampang tapi ada pulak sesatnya.. biasalah.. first time ke Ampang naik LRT.. Aku dengan penuh yakin nak beli tiket kat stesyen Masjid Jamek seberang jalan tu.. tup tup orang tu cakap nak beli tiket ke Ampang beli kat stesyen Masjid Jamek yang aku sampai tadi.. hehehe.. agak kesengalan aku di situ.. Aku pun seberang jalan lagi.. Nasib baik tak kena langgar.. 

Bila dah dalam Star LRT ke Ampang tu, iQa sms.. aku reply la.. then dapat satu lagi sms yang membuatkan aku patah hati + hilang semangat + geram.. Korang tau aku dapat sms dari siapa??.. bukan boyfriend ye.. boyfriend pun aku xde.. hehehe.. sms dari Miss R .. nak tau ape die cakap.. tgk ni..

Salam.. saye R dri xxxx.. berkenaan interview tue pd 19/07 hari selasa pkul 2.30ptg.. maaf atas kesilapan pemberian maklumat... 

Okay.. ape perasaan korang dpt sms macam ni?.. dah la on the way pulak tu.. naik public transport lagi.. rasa nak sumpah seranah je kan??.. tapi aku tetap sabar.. aku berfikir dengan waras.. aku pun reply..

Salam.. saya dah on da way dlm star LRT ke Ampang.. tak boleh ke saya interview hari ni??

Sengal je kan aku nie.. boleh plak reply macam tu.. hehehehe.. maaf la.. aku xnak pergi sana sia-sia je.. tue pasal la aku reply mcm tu.. & Miss R reply lagi..

Bos xde ari nie.. saye mintak maaf byk2..

Okay.. Ku sangat bengang.. Kenapa la miss R nie x bagitahu masa aku call mula-mula tadi???.. kan senang.. ku boleh la patah balik ke shah alam dari KL Sentral tu.. but.. ape nak buat.. dah jadi pun.. on da way ke Ampang pun aku salah naik LRT ke Sri Petaling.. nasib baik la boleh change LRT kat satu stesyen tu.. Akhirnya sampai juga aku kat Ampang.. iQa sms die tengah siap-siap.. aku pun ckp la xpe la.. take your time.. byk masa sebab xjadi interview hari ni.. 

Bila iQa sampai, die cakap sabar ye.. die bawak aku tgk company tu.. aku stress.. ahahaha.. then, iQa bawak aku pegi Ampang Point yg kitorang pun xtahu la nak buat ape kat situ.. lama juga la lepak situ.. boleh jadi gila.. ;p

Tapi yang bestnya kitorang nie byk ckp la plak kan.. byk sgt cite.. hehehe.. Thanks a lot iQa.. jasamu dikenang.. even aku xjadi interview & kita pun baru je kenal but aku rasa mcam dah lama kenal kan.. best ada kawan mcm ko.. Hope our friendship will remains forever.. Okay, esok xdpt la aku pergi interview tu atas sebab-sebab tertentu.. mgkn bukan rezeki aku kot.. huhuhu

mood : Patah Hati.. oppsss... Patah semangatku @ Give Up!!

 Siapa ade twitter??.. jom la follow.. i'll follow u back!!~


xoxo,
:: Effa CuRio ::

6 comments:

eB said...

hmmmm... camno tuh? grrrrrrrrrr

iQa~ said...

xpe babe..sabar k..td ade byk jugak kan tmpt yg bleh ko search nnt..

gud luck babe...smoga ade rezki lain nnt.. =)

Mr.Superman said...

bak cni no miss R tu,biar abg skola kn dia.ingt apa memain lak bt kje.

Effa CuRio said...

@eB ezrin : cam tu la along.. sengal kan die tu.. main2 plak.. PENAT!!

Effa CuRio said...

@iQa~ : tgh sabar la ni.. kalo x tadi aku dh ajak ko pi terjah miss R tu.. hehehehe..

InsyaAllah.. akan ku usaha lagi... =)

Effa CuRio said...

@Abang Stalker :tu la kan.. tension kot.. bolah plak salah bagi maklumat.. grrrrr.. ni no fon Miss R.. 013xxxxxxx ... =)