Hi Bloggers!!~.. Thanks for visiting my blog.. I hope you have a great day!!~.. xoxo, Effa CuRio

♥ Adorable Followers ♥

Thursday, November 3, 2011

Hilangnya Kawan!

Assalamualaikum wbt & Hye!!~

Entry ni hanyalah atas luahan hatiku.. sorry kalau entry kali ini terlalu emo.. Buat teman-temanku.. Aku hanyalah insan biasa dan tidak sempurna.. Aku cuma perlukan kawan.. mungkin bukan kawan tapi sahabat.. ramai kawan-kawanku telah pergi.. Pergi jauh meninggalkan aku.. Aku sepi!.. Sunyi.. Kenapa nasibku harus begini?..





Aku cuba menjadi seorang sahabat yang baik untuk teman-temanku.. Tetapi apakan daya.. Mungkin aku tidak cukup baik untuk mereka.. Ketika aku senang, kawan sentiasa ada di sisi.. Tetapi ketika aku dalam kesusahan, seorang kawan pun tiada di sisi.. Memang sesuailah menjadi kawan kan.. Kalau sahabat mungkin berbeza.. 


Sahabat mungkin akan ada di sisi kita ketika kita senang dan susah.. Ketika aku amat memerlukan mereka.. Tapi.. Aku tidak ada sahabat seperti itu.. Bukan tiada langsung cuma aku rasa sahabat-sahabat aku terlalu busy.. Yup.. BFF aku terlalu busy dengan hal masing-masing.. Aku tak kisah kalau mereka busy cuma apa yang aku perlukan cuma sedikit masa mereka.. bertanyakan khabar.. susah ke?.. At least hantar la sms.. so aku tau BFF aku akan masih ingat kat aku.. Contoh sms :


No special reason for this message,
I just want to steal a single moment out of
your busy day and
hope to make you smile
when i say
'Have a nice day'.. :)


Sejuk juga hati aku bila all my BFF send sms.. at least just only one word..'Hi'.. 
Aku bukan la sempurna sangat.. dan aku tau aku terlalu meminta benda yang tidak masuk akal tapi benda tu boleh buat aku happy.. aku cuma nak rasa happy.. Only one of bff je yg slalu buat macam tu.. Thanks to my cayang, Lyn.. Aku hargai sangat-sangat.. even aku dengan dia cuma berkenalan dari alam maya, myspace sampai beralih ke facebook dan akhirnya twitter.. Aku dan dia cuma pernah jumpa sekali je.. tapi aku happy ada BFF macam dia.. Bukan aku nak cakap BFF aku yang lain tak bagus.. tapi aku cuma rasa kecewa dengan mereka..


Yang sorang tu.. sampai sekarang berahsia satu hal tentang dia dah kahwin.. Ada orang lain yang bagitahu kat aku.. Aku terkejut dan mmg ada bukti kat facebook dia.. Tapi perlu ke dia masih nak berahsia tentang soal itu?.. Aku tidak hairan kalau dia tidak menjemputku ke majlis.. cuma aku perlukan kejujuran.. kejujuran amat penting dalam persahabatan.. lagi penting kalau kau tu BFF aku..


Yang sorang tu pulak.. Semua hal aku kau nak tahu.. kenapa aku sedih la apa masalah aku la.. Aku hargai sangat-sangat.. Tapi kenapa kalau kau ada masalah... Kau tak nak story kat aku?.. Aku kan BFF kau.. Sedikit pun aku tak rasa terbeban kalau kau cerita masalah kau.. Aku tahu aku memang tak dapat nak menolong tapi at least dengan kau cerita masalah tu, kau juga akan rasa lega kan bila dah share  dengan seseorang?.. Atau kau rasa aku tak layak untuk jadi sahabat kau?..



I'm alone..
Dan sekarang.. Aku rasa dengan hidup seorang tanpa sahabat lebih bermakna dari ada sahabat yang macam-macam perangai.. Aku kecewa dengan sahabat-sahabat aku.. kecewa dengan BFF aku.. kalau korang rasa aku tak layak jadi sahabat atau BFF korang, please tell me the truth.. Then, I'll gone from your life.. That's it.. 
Dear my cyg, Lyn.. I Miss You Damn So Much.. and I need you, honey.. :)


xoxo,
:: Effa CuRio ::

6 comments:

MieyaZ said...

OMG maybe its sounds emotionally...but to be truth is good rather than you just keep silent and nobody realizes about it...Don't be sad, because if you lost 1 friend, here come to you another 1 true friend...keep smiling and go on with your cutest smile..:)

Effa CuRio said...

@MieyaZ : auwww.. so sweet.. Thank you darling.. really appreciate that.. :)

MieyaZ said...

you are so cute...:) no problem la hunny barney:)

Effa CuRio said...

@MieyaZ : cute mende?.. salah orang ke ni?... ahahahaha

Mr.Superman said...

payah la..:( skrg ni mmg ketandusan kwn yg ada susah dan senang disamping kita.so baik x pyh hrp sgt.berdiri di kaki sdri. :)

Effa CuRio said...

@Abg Stalker : yezzaa.. sangat setuju.. berdiri di atas kaki sendiri.. :)