Hi Bloggers!!~.. Thanks for visiting my blog.. I hope you have a great day!!~.. xoxo, Effa CuRio

♥ Adorable Followers ♥

Wednesday, June 23, 2010

~SeDiH LaGi~

Semalam aku tdo lmbt...tetiba je rasa nk buka blog...
then...aku tgk kakak aku de update cite baru...
so, aku pun gatal la nk baca kan...huhuhuhu
bile dh baca tue sedih la plak...
sebab die cite psl arwah ayah...hurm...
aku memang agak sensitif sikit psl ayah nie...
ye la kan...dr kecik tak tggl ngan die...
rasa sedih sgt2... ;(
tmbh plak bile tgk org lain happy je ade ayah...
lagi la sedih kan...
at least kakak sulung & angah aku de gak kenangan ngan arwah...
betul ckp achik...along patut bersyukur coz de kenangan ngan die sedangkan aku ngan achik xde kenangan pun...tmbh sedih lagi cm gmbr kat atas nie bile arwah lgsg xkenal aku...
i mean bukan die xkenal rupa tapi die xkenal nama...
ntah skunk nie die tau nama aku ke x...
die pggl aku ngan nama achik iaitu Ellia...
kejadian tue akan ku ingat smpi bila2...
hurm...xpe la...redha je la...
mgkn nie satu dugaan buat aku...
aku tmbh sedih lagi bile dapat tau die msk hospital sebab stroke...
waktu brita nie diketahui...aku berumur 21 thn & blaja kat uitm penang (final year & final sem)... dan waktu brita nie diketahui juga pada bulan puasa lebih kurang 2 thn yang lepas...
waktu tue aku baru je smpi dari penang ke shah alam naik tren lebih kurang kul 8 pg utk pulang cuti beraya ngan family.. tetiba plak dpt brita cm nie lebih kurang awal pg dlm kul 3 pg...
then, aku ngan family bertolak dr shah alam ke hospital bukit mertajam ,penang lebih kurang kul 4pagi...
sepanjang perjalanan ke sana, angah menangis...aku turut sedih...
walaupun die xpenah jaga dan beri kasih sayang kat aku...die tetap ayah aku...
aku terkilan sebab aku tak tau pun die tggl kat penang ...di mana rumahnye cuma sekangkang kera ngan uitm...hukhukhuk
dua hari die dlm cicu...akhirnya arwah menghembuskan nafas terakhir di mana kami semua ada di sisinya pd waktu itu... Alhamdulillah coz dpt gak ziarah & tgk die...sebelum meninggal, arwah penah ckp raya nanti die nk raya sekali ngan kitorang kat Ipoh & nk menetap kat Ipoh selamanya...sememangnya hasratnye utk tinggal kat Ipoh selamanya kesampaian kerna pusaranya di Ipoh...
Abah, walaupun father's day dh lepas...aku tetap gak nk wish Hepi Father's Day...
maafkan anakmu ini sekiranya ade wat kesalahan terhadapmu...
kami semua sentiasa doakan kebahagiaan kamu di sana... ;)

2 comments:

ellia said...

isk...korang ni nape... asek wat entri sedih2 ni?korang berlumba eh? nak aku join skali ke?
hehe kang aku tulis korang menangis 3 ari 3 malam lak kang...hehe

korang patut bersyukur...
sekurang-kurangnya korang tgl dgn mama...aku je jauh...

tahun 2001-2006...aku umur 18 da g s alam blaja 5 tahun....
2006-2008 aku keja kat tv3 lak...
2009 g kedah utk kpli...
2010 posting kat pahang...
argh!!! 9 tahun aku kena idup berjauhan dengan mama...

aku x spt berbakti pada arwah abah...
aku harap aku spt berbakti pada mama...
sesungguhnya berbakti pada org tua sendiri adalah lebih baik....

=)

Effa CuRio said...

kecoh je...
mcm org lain x penah duk jauh dr mama.. ;p