Hi Bloggers!!~.. Thanks for visiting my blog.. I hope you have a great day!!~.. xoxo, Effa CuRio

♥ Adorable Followers ♥

Thursday, October 4, 2012

KELIRU

Assalamualaikum wbt & Hye~

Untuk kesekian kalinya, kini aku tiada kawan lagi. Semua kawan yang ada semakin menjauh.. Aku kesepian. Keseorangan. Kenapa semuanya pasti akan berakhir begini? Kenapa? Kenapa? dan kenapa? Setiap kali aku punya kawan baru dan menjadi rapat, pastinya akan berakhir dengan perpisahan. Mereka cuba mengelak dari aku.. Aku tidak mengerti. Tidak pasti. Adakah aku yang bersalah? Atau aku tidak layak berkawan dengan mereka?

YA! Itulah jawapannya. Aku tidak layak berkawan dengan sesiapa pun. Aku bukan kawan yang baik. Aku seorang kawan yang jahat. tapi sedarkah mereka yang aku telah cuba jadi seorang kawan yang baik? Masih tidak cukup baikkah aku pada pandangan mereka? Dan perlukah aku saja yang mengalah? Aku saja yang perlu menjaga perasaan mereka? Tidak fikirkah mereka tentang perasaan aku? Arghh!! mana mungkin mereka mengerti..

Aku juga inginkan kawan yang baik. Aku tahu tidak patut untuk mengharapkan balasan jika berbuat baik pada seseorang tapi...... Aku cuma perlu seorang kawan yang baik di kala aku susah dan senang. Dan baru kini aku sedar dari mimpi, yang kita tak mungkin ada kawan seperti itu. Mungkin ada tapi susah nak dapat kawan seperti itu..

Kata-kata ini sering bermain di mindaku "Effa, kau harus kuat. Di dunia ni memang tiada kawan yang akan selamanya ada bersama kita. Mungkin suatu hari nanti mereka akan pergi dan tidak akan kembali." Ya, aku tahu semua itu. Aku tidak pertikaikan hal itu. Aku cuma pertikaikan kawan yang masih ada di sekeliling aku. Mengapa mereka sanggup buat aku macam ni? Bukan senang kita nak percayakan seseorang dan bukan senang kita nak berkawan dengan orang dan menjadi rapat. Betul kan?

Kepada kawan-kawanku, sehingga kini aku masih tidak mengerti kenapa persahabatan dan perhubungan kita akan berakhir seperti ini. Aku hanya mampu doakan kalian sentiasa bahagia tanpa aku dalam hidup kalian. Aku faham yang aku tidak layak punya kawan. Aku faham aku tidak mampu untuk menjadi kawan yang baik.



Aku harus memotivasikan diri sendiri. Mulai hari ini, aku akan pastikan aku tidak akan begitu rapat dengan seseorang.. Ianya menyakitkan apabila kawan yang kita rapat pergi meninggalkan kita. Pergi begitu saja tanpa khabar berita. Aku tidak kisah jika mereka mahu membawa diri tetapi sekurang-kurangnya beritahu jika aku ada buat salah. Janganlah terus senyapkan diri. Dan disebabkan itu, hari demi hari aku akan menyalahkan diri sendiri. Dan mulai hari ni juga aku harus terima kenyataan yang bukan semua orang akan suka dengan kita walaupun kita sudah buat baik dengan mereka.

Walau bagaimanapun, aku tetap gembira pernah ada kawan macam mereka kerana ianya mengajar aku untuk lebih berhati-hati memilih kawan selepas ini. Dan aku juga gembira ada family yang sentiasa ada di sisi aku. Tanpa mereka, sudah pasti aku tidak akan kuat seperti sekarang ini. Terima kasih keluarga tersayang. Aku sayang kamu semua :)

xoxo,
:: Effa CuRio ::

8 comments:

Alysha Syahirah said...

npe cakap tader kawan? nami kan ada... im your friends :)

@rRieyaNa_Fy's said...

effa..setiap pertemuan pasti ada perpisahan..jgn menilai diri sendiri seteruk itu..sbb kita yang membentuk diri kita..dan ini salah satunye cara yang akan menjadikan kita seorang yang matang dan tabah utk menempuh kehidupan yang lebih mencabar..

i know u are a strong girl..u can do it...smile always... ^_^

eB said...

bkn mmg g2 ker adat berkawan? :)

ekane said...

meh kawan ngn shaye meh meh!!xoxoxoxoxo :-P

Effa CuRio said...

@Alysha Syahirah : yuo, nami memang kawan effa.. thank you nami :)

Effa CuRio said...

@@rRieyaNa_Fy's : thank you sis.. i will :)

Effa CuRio said...

@eB : mungkin la macam tu adat berkawan.. bosan eh :p

Effa CuRio said...

@ekane : jom la.. nak kawan dgn ekane je :p