Hi Bloggers!!~.. Thanks for visiting my blog.. I hope you have a great day!!~.. xoxo, Effa CuRio

♥ Adorable Followers ♥

Friday, October 28, 2011

Manusia Pelik (Part 2)

Assalamualaikum wbt & Hye!!~

Okay ni nak sambung cerita ni.. tapi lupa la pasal ape.. hehehe.. jap nak baca balik part 1.. hurm.. okay.. dah ingat.. sambungannya macam ni..

Jejaka itu telah memalukan si comel dah rakannya di khalayak ramai.. pergh.. ayat macam ape je kan.. Sebenarnya dia layan si comel macam si comel tak tahu apa-apa.. macam budak baru abis SPM kot.. aduyai.. sedih betul dengan org macam ni.. dia ingat dia je yang serba tahu.. hurm.. ape la nak jadi kan.. dah nasib si comel..


Suatu hari, jejaka tersebut, si comel serta salah seorang kawan si comel masuk meeting dengan dua orang luar.. Si jejaka boleh memalukan si comel.


Conversation antara si jejaka dan si comel pada ketika itu :
Jejaka : "Comel, kalau saya dan kawan awak ni tiada di office, customer tanya perlukah mengisi embarkation form?.. apa awak nak jawab?"


Si comel yang dari awalnya mengelamun terdiam seribu bahasa.. 
Jejaka : "tak kan awak nak jawab awak tak tahu kot?"
Si comel : "Tak la.. Kalau saya tak tahu nak jawab saya suruh je la customer tu call si jejaka.. "
auwww.. nak kena tau si comel ni bagi jawapan. terkejut la si jejaka tu.. dan orang yang meeting skali pun terdiam.. maaf la.. si comel tidak sengaja menjawab sebegitu.. and she didn't mean to be rude.. 


dan selepas kejadian itu, si comel dan rakannya sangat stress.. Si comel dah tidak dapat menahan sabarnya.. Dia seperti mahu menjerit selepas meeting tetapi niatnya terbatal apabila terlalu ramai orang di situ.. akhirnya si comel ke tandas dan mengalirkan air mata.. hanya itu yang dapat menenangkan si comel pada ketika itu.. Selepas menangis, si comel kembali ceria dan dia tidak mahu melayan si jejaka..
Si jejaka terasa kerana si comel terlalu marahkannya dan jejaka itu cuba berbaik dengan si comel.. Apa yang terjadi pada si comel selepas itu biarlah rahsia.... hehehehe


Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata.. tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia.. ahahahaha.. kisah dongeng je ni.. jom layan lagu..





xoxo,
:: Effa CuRio::

10 comments:

MieyaZ said...

cool la si comel...i like ur ending...kisah dongeng...hehehe DONGENG ke?????

Effa CuRio said...

@MieyaZ : mungkin juga dongeng.. atau kisah hati - alyah?.. hehehehe.. cerita hanyalah rekaan sahaja.. mungkin la ada persamaan satu kisah tu.. :)

MieyaZ said...

kisah hati tu pasti kerana telah menyakiti hati 'si comel' kan...:)

Effa CuRio said...

@MieyaZ : auuwww.. tepat sekali tekaan anda.. + 10 marks.. :)

MieyaZ said...

hehe tq2....'Mr Beast' menunjukan pemberontakan...x nak cakap...yahuuuuu silent bestnyeeeeeeeee..:)

Effa CuRio said...

@MieyaZ : yezzaa.. sampai nak tanya pun guna email kan?.. ape kes??

Mr.Superman said...

mcm knl je si comel yg benyek dan kuat nangis..haha.btl ke cite dongeng ni effa. :)lelaki mmg mcmtu,hal personal dan kerja x suka di gabungkn.jd prmpn kne fhm klu lelaki terrrrmalukn diri soal kje.

eB said...

hmmmmmmmm. apa kes?

Effa CuRio said...

@Abg Stalker : benyek tu ape abg??. huhuhu.. ni kisah dongeng stacy je ni.. :)

Effa CuRio said...

@eB ezrin : kes baik punya.. :p