Hi Bloggers!!~.. Thanks for visiting my blog.. I hope you have a great day!!~.. xoxo, Effa CuRio

♥ Adorable Followers ♥

Wednesday, December 8, 2010

~Aku Tak Bodoh The Movie~

Assalamualaikum wbt..

Hari nie bosan sungguh duk kat umah..
hehehehe.. so update blog...

Smalam pegi jln2 ngan kwn2 baru.. sronok sgt dpt kuar ngan diorang pegi sunway pyramid..
kitorang g tgk wayang...
Movie melayu lagi...

~Aku Tak Bodoh The Movie~
So...aku nak cite pasal movie nie..
BEST + KELAKAR + SEDIH...


Temui Roy, Seorang pelajar berusia 16 tahun yang menghadapi cabaran masa remaja. Dia dari keluarga yg berada. Dia mempunyai bakat dlm blogging dan pernah mendapat juara blogger terbaik. Ayahnya, seorang programmer komputer dan ibunya, seorang editor senior majalah, hanya sibuk dengan kerjaya sehingga Roy dan adiknya, Jefri diabaikan.
Roy mempunyai sahabat baik yang bernama Sudin. Sudin hanya mempunyai ayah dan dia dari keluarga yang miskin. Sudin mempunyai bakat dalam seni mempertahankan diri tapi ayahnya selalu memberi kritikan terhadapt bakat tersebut. Ayahnya slalu menyangka dengan bakat itu dia akan slalu bergaduh..
Suatu hari, ade spotcheck di sekolah dan guru kelas mereka menyuruh sesiapa yang membawa handphone menyerahkan handphone mereka.Roy enggan berbuat demikian sehingga berlaku pergelutan antara Roy, Sudin dan guru kelas mereka, Cikgu Anuar sehingga Cikgu Anuar jatuh. Atas kejadian itu, Roy dikenakan hukuman rotan 3 kali di hadapan kelas dan Sudin dibuang sekolah.
Selepas Sudin dibuang sekolah, dia merasakan bahawa pegi sekolah itu sangat seronok dan sejak itu dia dan Roy join geng samseng. Samseng2 itu sering memberi mereka masalah sehingga mereka ditangkap.
Ayah Roy yang mengetahui hal tersebut menyuruh Roy pulang ke rumah dan Roy dihadiahkan handphone baru yang boleh blogging tapi dengan syarat Roy tidak dibenarkan berkawan ngan samseng2 tersebut terutama dengan Sudin. Roy berasa sangat marah lalu dia lari dari rumah. Ayah dan ibu Roy mengambil kesempatan tersebut dengan membaca blog Roy dan mereka tahu kesalahan mereka.
Ingin mengetahui kesudahan cerita ini??.. pergilah tonton movie nie.. sangat best!!..
Nie picture2 antara scene2 yang terdapat dlm movie nie..
Poster..

Sudin & ayahnya..

Ayah & Ibu Roy

Jefri..

Sudin & Roy..




Dalam class..

Sudin selamatkan Roy..

Roy kena pukul..

Ariel Zafrel (Sudin) cute!!..

Sudin gaduh dengan ayahnya..


0 comments: